|
|
|
|
2008.09.15 - Dlaczego Chorwaci zarobią na Polakach?
Na stronie internetowej kpt. Jerzego Kulińskiego czytamy: Kpt. Mariusz Główka jest posiadaczem patentu RYA. Podejrzewam, że nie bez powodu wyjmował chusteczkę do nosa prawą ręką z lewej kieszeni spodni. PZŻ nie bez powodu nie chciał słyszeć o dokumencie potwierdzającym wiedzę i umiejętności (kompetencje). Do tej pory kurczowo trzymał się terminu "uprawnienia". Choćby jeszcze rok. Choćby do jesieni... Tylko dlaczego administracja państwowa na to pozwala ? Taka praktyka ma przecież krótkie nogi.
Kamizelki i żyjcie wiecznie!
Don Jorge
2008.09.15 - GwóĽdĽ do trumny - czyli jak zabić ideę zanim powstanie
Polecam artykulik na temat nowych pomysłów opłat za pływanie.
GwóĽdĽ do trumny - czyli jak zabić ideę zanim powstanie
Autor: Katarzyna Mazurowska
¬ródło: www.fotokate.pl
[...] Rejonowe Zarządy Gospodarki Wodnej wpadły na pomysł jak sięgnąć do kieszeni właścicieli statków, barek i łodzi pływających po rzekach i kanałach [...]
2008.09.15 - Pożegnanie żeglarza Grzegorza Rakowskiego
Wszyscy płocczanie, którzy chcieli posmakować przygody na wodzie, pływali z moim bratem - wspominał we wtorek Józef Rakowski. Blisko 20 jachtów przepłynęło po Wiśle, żegnając byłego komandora Morki Grzegorza Rakowskiego.
2008.09.15 - Wisła od zaplecza, czyli jak sobie radzą kluby sportowe i baseny nad rzeką
Niegdyś warszawskie kluby sportowe nad Wisłą tętniły życiem. Dziś przegrywają z siłowniami na mieście. Szkoda, bo nad rzeką nadal można uprawiać sporty. I to jakie: kajakarstwo, żeglarstwo, jazdę konną. Tego nie oferuje nawet najlepszy fitness club.
2008.12.04 - Poznański wynalazca chce zrewolucjonizować żeglarstwo
72-letni Edward Witkowski, poznaniak, wierzy, że jego odkrycie może zmienić oblicze światowego żeglarstwa. Jacht z mechanizmem wirnikowym ma być szybszy, bezpieczniejszy i znacznie prostszy w obsłudze.
2009.04.07 - Tesem przez ocean
Już w starożytności mawiano, że ograniczają nas jedynie nasze własne demony (wtedy nie było jeszcze PZŻ-tu). Coś w tym jest, choć Panu Markowi, znacznie horyzonty się poszerzyły
Przez Atlantyk płynęli już prawie wszystkim. Były kajaki, szalupy z trzciny, rowery wodne a nawet w pław próbowali, co dopiero mówić o takim olbrzymie jakim jest TES 720
2009.09.07 - Czy Płock powinien kupić statek pasażerski?
Czy Płock powinien kupić statek pasażerski?
Hubert WoĽniak
Już drugi statek pasażerski powstaje w stoczni rzecznej Centromostu. Dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koszalinie. Dlaczego Płock jeszcze nie zamówił dla siebie takiej turystycznej jednostki po stracie Rusałek?
2009.09.07 - Statek na Wiśle nie jest zbytkiem, ale promocją
Nie zgadzam się z argumentami ludzi, którzy twierdzą, że samorząd może kupić statek na Wisłę wyłącznie wtedy, gdy jego eksploatacja nie przyniesie strat. Dla mnie wykorzystanie takiej jednostki do promocji miasta przyniesie niepoliczalne zyski.
2009.09.07 - Zaginęli żeglarze
Zaginęli żeglarze
O czym nam przypomniał “BIAŁY SZKWAŁ” na MAZURACH?
(stał się tragedią we wtorek 21 sierpnia 2007 r. po południu)
¬ródło: http://ktz.pttk.pl
2009.09.07 - Zaskakująca awaria
W sobotę, 29 listopada 2008 lodołamacz czołowy BASIOR 1000 KM, 170 cm zanurzenia, (armator firma „Revers” kpt. Orłowskiego) w rejsie z Płocka do Włocławka na dyżur lodowy, wszedł na przeszkodę podwodną którą stanowią larseny zabite do przegrody śryżowej w szlaku żeglownym w km. 636 (1 km poniżej nabrzeża rozładunkowego Płock-Winiary). W wyniku kolizji statek doznał przebicia i zalania pomieszczeń socjalnych. Maszynownia jest sucha i sprawna.
¬ródło: http://www.zegluga.wroclaw.pl
2009.11.22 - Nadal nie ma żeglugi na Zalewie Wiślanym
Z „dobrodziejstw” nowych regulacji w sprawie żeglugi na Zalewie Wiślanym, które według polskiego MSZ miały być wielkim sukcesem, nie skorzystał od początku ich obowiązywania, to jest od dwóch miesięcy, jeszcze żaden statek polski, ani państwa trzeciego.
|
| |
|
|
|
|
|