Nawigacja
O nas
Artykuły
Dbajmy o zdrowie
Download
Linki
Ogłoszenia
Kontakt

Galerie 2012
Nasze filmy
Mini regaty
Stany wód
Płock - kamera
Czartery na Zalewie
Kurs windsurfingu
Radio szanty
Kalendarz imprez
OOM 2008
Przystanie i mariny
Marina Zarzeczewo
PW Dobiegniewo
Dobrzyński KŻ
Zgierski KSW
Art-Dom Duninów
Marina Murzynowo
KŻ Petrochemia
Morka Płock
SŻ im.L.Teligi
Klub AQUA
Klub Żeglarski HALS
Polecamy
Nasza oferta
Satelitarna mapa zalewu
Prognoza pogody
Zdjęcie tygodnia
Katalog jachtów
Prywatne galerie
Projekty Wojtka Spisaka
Włocławek z lotu ptaka
Włocławska zapora
Shoutbox
Nick:

Wiadomo¶ć:

Kod potwierdzaj±cy:
80dcb


Pomoc

Z G
14.04.2017
Życzenia Wielkanocne dla tych żeglarzy czytających "poprzednią" syronę

Andrzej
14.03.2017
KIEDY BĘDZIE PROWADZONY KURS STERNIKA?

z g
23.09.2016
To nie regaty, ale wrześniówka-lądówka

Marek Bojarski
17.09.2016
Film i zdjęcia z XII Rejsu Samotników - Wistka Szlachecka 2016: https://www.youtube.com/w
atch?v=GIwfg3RdIz8


K.L
29.08.2016
Kiedy będą regaty na zakończenie sezonu w Zarzeczewie?

poinformowany
01.07.2016
http://www.slupca.pl/info
rmacje/na-sygnale/sprawdz
il-sie-czarny-scenariuszy
-znalezli-cialo-67-latka/


alkoholik
11.06.2016
YCA bez możliwości dotarcia z pisemnymi żalami na witrynie klubu Upadek we wsiem i wobec

alkoholik
11.06.2016
Oglądam zdjęcia z regat i widzę żeglarzy, czyli stare dziadki w YCA obok "regatowców" Dziadki puśćcie robotę w YCA i na emeryturę YCA dla młodych, którzy pływają 29 sztuk to "sukces&

dsa
21.05.2016
Czy można wypożyczyć rowerek wodny?

admin
17.05.2016
Nie ma problemu

Archiwum
Przystań w porcie zimowym ?

Prezentujemy propozycję żeglarską Anny Sowy /jacht Kukidar/ budowy przystani na terenie nieczynnego portu zimowego. Wielu żeglarzy pamięta stary port, młodszym wyjaśniamy, że port zimowy funkcjonował do końca lat 80-tych. Obsługiwał duże jednostki pływające po Wiśle oraz pełnił funkcję przeładunkową. Funkcje portu zimowego przejął awanport zlokalizowany przy tamie.
Zapraszamy do zapoznania się z propozycją Ani, uwzględnia ona budowę przystani przy obecnym stanie wody oraz wody wyższej po budowie zapory w Nieszawie.



Wizualizacja dzięki życzliwości portalu q4.pl

Galeria zdjęć
Założenia projektu

admin dnia 07.11.2008 10:22 · 24 Komentarzy · 4040 Czytań · Drukuj
Komentarze
Jar dnia 07.11.2008 10:53
No nie głupie, może faktycznie jeden pożądny port z zapleczem dla wszystkich.
T.B dnia 07.11.2008 11:20
Jak dla mnie to 10 w skali B! Wydaje się być funkcjonalny i przytulny. Ma plac zabaw i kort.. Może S.P. 8 utworzy UKS? (1 km odległości)Wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż Zgłowiączka. Ma spokojniejszą wodę i lepsze możliwości zaadaptowania terenu.
RT dnia 07.11.2008 14:37
Same plusy: na uboczu bez zgiełku, teren obszerny, możliwe rejsy na górną Wisłę z atrakcją śluzowania, dobre miejsce na organizowanie festynów, widoczne z mostu zachęci do odwiedzania, prace można rozłożyć na etapy, basen portowy w zasadzie jest wystarczy pogłębić.
Ciekawi mnie przewidywany koszt.
EB dnia 07.11.2008 21:39
Dobre i ciche miejsce na stworzenie takiego portu. Lepsze rozwiązanie niż przy Zgłowiączce, Starzy żeglarze pamętają ten port i znajdujący się opodal Klub. Nie trzeba budować nowego portu, tylko wykorzystać stary. A dla wielu zeglarzy stworzono by miejsce nieopadal miasto do częstego jego odwiedzania i miłego spędzania czasu w ciszy i spokoju.
Abstynent dnia 07.11.2008 22:54
Rzeczywiście projekt jest wykonany profesjonalnie i od strony estetyczno-technicznej nie ma się do czego przyczepić. Klasa! Sądzę, że jest dużo bardziej przemyślany niż ten miejski. Po pierwsze- lokalizacja. Zatoka już jest, w zasadzie wystaczy pogłębienie, cisza i spokój a wiadomo, że ludzie czynnie wypoczywający nad wodą chcą uciec od zgiełku miasta, i piękna panorama włocławka widziana z zaprojektowanego puktu widokowego. Aż miło wypić browarek w takich okoliczościach. I jeszce jedno jeśli chodzi o lokalizację- wiadomo jaką sławą ciesza się bulwary i dopóki miasto nie poradzi sobie z tą sodomą, lepiej, żeby to miejsce od klubu dzielił długi most niz krótka kładka... Sprawa druga- uniwersalność portu. Nie tylo dla kajakarzy ale dla wszystkich uprawiających sporty wodne. Są także korty i plac zabaw dla dzeci. A także hotelik, który sprawi, że miejsce to będzie żyło cały rok. Do szczęścia brakuje zapory w Nieszawie...
az dnia 09.11.2008 17:17
Głównym atutem i szansą tego projektu portu może być to, że na Zawiślu mieszkają ludzie zamożni to oni między jako pierwsi postawią łódki i mogą być impulsem rozwoju portu. TB ma rację uks przy szkole nr 8 może stać się zaczątkiem rozwoju żeglarstwa regatowego, miast chyba stać żeby kupić 10-15 optimistów.
T.B dnia 09.11.2008 19:50
Gdybym miał niepotrzebne parę milionów to wszedłbym od razu w tę inwestycję. Tyle tylko, że jeszcze dołożyłbym obok średniej wielkości basen, zadbał o dobrą gastronomię (1 duża i 2-3 małe sale), dmuchaną osłonę na korty na okres zimowy + 1 pokoik na skłosza (nie wiem jka to się poisze) + painball + inne głupociki. Jeżeli plac zabaw byłby na "wypasie" np. z aneksem zimowym (co też daje mozliwość dodatkowych imprez) to o klientów można byc spokojnym, a sama przystań nawet wówaczas moze byc deficytowa.
P.S
Niestety nie mam owych milionów.... Ale miasto to co innego. Przecież może to byc część OSiRu i co najważniejsze myślę, że dochodowa.
dobiegniewo dnia 09.11.2008 20:06
NO!!NO!!Aż chciało by się tam wpłynąć.Widać świeżość,młodość ,i co chyba najważniejsze funkcionalność całego projektu-ostatecznie autorka żegluje i wie co jest wodniakom potrzebne. Dużo bardziej ciekawa propozycja niż Zgłowiączka-może warto by było złożyć ten projekt pod rozwagę Rady Miasta Włocławek-jako kontrpropozycje do Zgłowięczki.
Tak na marginesie gdybym miał inwestować i wybierać to bezapelecyjnie PORT ZIMOWY
Robert Mailinowski -Dobiegniewo
A.S. dnia 10.11.2008 17:25
Faktycznie projekt ma sens, w odróżnieniu od pomysłów miejskich urzędników, jeden porządny z całym zapleczem, jest możliwości organizacji rejsów na zalew ze śluzowaniem lub do dolnego awamportu, pod warunkiem, że w miarę szybko uporządkuje się widok z Wisły na dawną Celulozę. Gratulacje dla Serwisu za odwagę prezentacji projektu, czy aby nie narobicie sobie tym kłopotów???
pb dnia 13.11.2008 17:55
A mnie interesuje na ile średniej wielkości łódek jest w tym porcie miejsca? Specjalistą nie jestem, ale z tego co tu widzę port duży ale samych miejsc dla łódek to chyba nie za wiele. Będę wdzięczny za odpowiedĽ.
Abstynent dnia 13.11.2008 23:58
Nie chcaiałbym pakować się w kompetencje projektanta ale na pierwszy rzut oka udało się policzyć, że wygodnych miejsc do cumowania jest na 40 jachtów. Co, pomijawszy imprezy typu regaty itp, całkowicie dla tego akwenu wystarczy. Powiedziałbym nawet, że z nawiązką.
Kuba dnia 14.11.2008 09:55
DLA ODMIANY UWAŻAM TEN POMYSŁ ZA ZNACZNIE GODNIEJSZY UWAGI NIŻ TEN KRETYZNIM UM, I PONOWNIE DLA ODMIANY ZGADZAM SIE Z ABSTYNENTEM, NADAL UWAŻAM ZE BEZ TAMY W NIESZAWIE POMYSŁY Z PORTEM NA DOLNEJ WI¦LE MIJAJˇ SIĘ Z CELEM...PRZYCZYNY....CHOCIAŻBY JAKO¦ CIĘŻKO MI SOBIE WYOBRAZIĆ KILKANA¦CIE ŁÓDEK O ¦REDNIEJ DŁUGO¦CI 6-7m ¦MIGAJˇCYCH PO DOLNEJ WI¦CLE...SWOBODNIE ¦MIGAJˇCYCH ....być może sie myle...
moim zdaniem dnia 14.11.2008 09:59
Moim zdaniem port bije ten miejski na głowę. Miejski będzie miejscem do trzymania łódek, czyli wysiadam z samochodu idę na jacht wracam i do domu. Zimowy port ma warunki do spotkań, imprez, wypoczynku z rodziną, niedielnych spacerów itp. Jedynym czynnikiem przemawiającym za projektem miejskim jest opcja przedłużenia bulwarów,
aa dnia 14.11.2008 10:02
No tak Kuba, tyle tylko, że mamy do wyboru albo port koło Zgłowiączki albo zimowy (opba na dolnej Wiśle). Kwestia pomostów na Zalewie to odrębny temat i odrębna inwestycja (nie wykluczająca portu na dolnej Wiśle)
AnA dnia 14.11.2008 10:18
Witam wszystkich.Na wstępie przypominam że moja propozycja jest projektem koncepcyjnym. RT zapytał o koszt inwestycji.Niestety nie jestem w stanie odpowiedziec na to pytanie, bo od takich wyliczeń są wykwalifikowani ludzie, a ja mam trochę inną specjalizację;-) PB pytasz o ilośc miejsc. Głowny pomost jest przewidziany dla 30 jednostek do długośći ok.8m, oraz dla jednostek typu skutery, kajaki itp.(przestrzeń wewnątrz pomostu). Ponadto przewiduję pomosty przybrzeżne-5 jednostek przy cumowaniu równoległym. Są również pomosty zlokalizowane wzdłuż hangarów-12(tu mogą cumować motorówki, miejsca przeznaczone dla wopru, policji,innych jednostek). Jest i miejsce na slip, 50 miejsc parkingowych,rozbudowana baza sanitarna dla żeglarzy...to projekt kompleksowy, zaprojektowałam go z myślą o nas-żeglarzach i mieszkańcach miasta, któży chcieliby poznać naszą pasję...pozdrawiam
AnA dnia 14.11.2008 10:19
wybaczcie błędy ort. smiley
M.K. dnia 14.11.2008 10:57
Projekt jest bardzo ciekawy i wnosi dużo nowego do dyskusji nad sprawą przystani czy mariny w obrębie miasta .Myślę że warto by go było przedstawić szerzej mieszkańcą miasta a nie tylko wąskie grupie zainteresowanych żeglarzy .
Pomysł budowy przystani turystycznej dla jachtów i wszelkiej maści łódek w obrębie miasta uważam za bardziej stosowny niż budowanie takiej przystani na zalewie .
Przedstawiony projekt i pomysł lokalizacji może wprowadzić wiele zamieszania w naszym miejskim lobby budowlanym , poparty szeroką dyskusją mieszkańców może śmiem twierdzić stworzyć konkurencję lub wprowadzić nowych inwestorów do naszego miasta zdominowanego przez dwie firmy budowlane które podzieliły inwestycje miejskie między siebie .
Trochę odbiegłem od głównego tematu ale myślę że taka szeroka dyskusja i zapoznanie mieszkańców miasta z tematem jest uzasadniona.
Wracając do projektu to uważam że jest on bardzo ambitny i wybiegający bardziej niż pojęcie przystani .
Realizując taki projekt miasto otrzymano by nie tylko przystań czy marinę ale całą bazę rekreacyjną i wypoczynkową dla dzielnicy coraz bardziej się rozbudowującą a i reszta miasta miała by z tego użytek , zwłaszcza że budowa terenów rekreacyjnych na słodowie się odwleka .
W całym projekcie martwi mnie jednak jedna rzecz , projekt zakłada że powstanie zbiornika nieszawskiego co myślę jest założeniem błędnym a przy braku takiego zbiornika lokalizacja tego obiektu na terenach zalewowych budzi mój niepokój .
Jest to teren na którym woda z fali powodziowej ma prawo się znaleĽć .
Zabrakło w tym projekcie realnych założeń co do warunków hydrologicznych .
Chciałem jeszcze napisać że projekt miasta dotyczący przystani przy Zgłowiączce nie jest nowy , może któryś z kolegów działający w PTTK odnalazłby projekt przystani PTTK właśnie przy ujściu Zgłowiączki i je przedstawił na tym serwisie .
M.K. dnia 14.11.2008 11:10
Do AnA , czy przy wyborze terenu pod przyszła przystań czy rozpatrywałaś odnogę na lewym brzegu Wisły zaraz przy wyjściu z awanportu dolnego są to tereny przylegające do Cellozy ?
Teren bardziej odpowiedni przy obecnych warunkach hydrologicznych a i przy zbiorniku nieszawskim niebyło by tam Ľle .
Ale to tylko jedna z wielu propozycji .
pb dnia 14.11.2008 13:33
dzięki za odpowiedĽ. Rzeczywiście miejsc jest wystarczająca ilość i żeby nie było pojekt mi sie bardzo podoba. Jednakże M.K. ma rację jeśli chodzi o główne założenie, czyli wszystko super jeśli będzie tama w Nieszawie, a jeśli nie...Czy ten projekt ma szanse "życia" w innym miejscu? Pozdrawiam!
AnA dnia 14.11.2008 14:32
Masz racje MK, tak naprawdę nie dowiemy się czy lokalizacja jest trafiona dopóki jacys mądrzy ludzie znający się na temacie tego nie rozstrzygną. Wybrałam port zimowy bo już kiedyś istniał tu port i jest to miejsce najbliższe miastu a jednocześnie dalekie od jego zgiełku. Niemniej jednak jak widać pojawiaja nowe, ciekawe propozycje umiejscowienia przystani smiley a mieszkańcy miasta mogą poczytać o tym pomyśle na q4.pl i ciekawe co oni o tym sądzą. http://q4.pl/?id=17&news=124871
PB pytasz "wszystko super jeśli będzie tama w Nieszawie, a jeśli nie...Czy ten projekt ma szanse "życia" w innym miejscu?" najprostrza odpowidĽ jaką mogę udzielić to że nie musi istnieć w innym, wystarczy pogłębić istniejący basen portowy...to takie moje, babskie rozumowaniesmiley bo jako arch. wnętrz nie mam odpowiedzismiley
KUBA dnia 15.11.2008 23:44
Moim skromnym zdaniem nawet jeśli istnieje praktyczna możliwość zagospodarowania portu zimowego bez tamy w Nieszawie pojawia się poważna wątpliwość i pytanie nad sensem realizacji takiej inwestycji ...bo i po co? i komu?w czasach gdzie inwestycja nastawiona jest na zysk kto da zysk jakiejkolwiek inwestycji na dolnej Wiśle skoro w piękny letni dzień na Zalewie o długości ponad 50km widać jeden mały żagielek...albo wcale. Chce przez to powiedzieć że nasz Zalew ma super warunki do żeglowania które wcale nie są wykorzystywane...więc Panowie i Panie...proponuje zejść na ziemię ...projekt i sama idea jest piękna ale na tym się to skończy...
KUBA dnia 15.11.2008 23:45
a tak na marginesie ma ktos jakies realne wiesci na temat tamy w N ieszawie...???
aa dnia 16.11.2008 16:53
Masz rację. Nie można się łudzić, że żeglarstwo utrzyma marinę. Powinno być odwrotnie t.j. marina utrzyma żeglarstwo (jej zaplecze socjalne, gastronomiczne itp). Dlatego uważam, że tylko ta lokalizacja może mieć jakiekolwiek szanse rentowności. To, że Zalew ma lepsze warunki to rzecz bezsporna. Ale skoro sa pieniądze na budowę przystani na dolnej Wiśle ... Co do zapory w Nieszawie to jej nie będzie.
1. Dolna Wisła objęta jest programem Natura 2000
2. Tam na świecie już sie nie buduje, a wręcz odwrotnie i w związku z tym nie bedzie na to pieniędzy. Jest to nieopłacalne ekonomicznie. Prędzej możemy spodziewać się atomówki (co może i jest lepszym rozwiązaniem).
wholesale beads dnia 17.09.2012 09:13
Person's charm designed for gemstones is simply not restricted to [[słowo zabronione]://www.abcgembeads.com/Porcelain-Beads_227.html]Porcelain Beads[/url]that stones' esthetic worth, but probably with the miraculous and even monetory significance linked to that gemstones. Designed for tens of thousands of quite a few years, man contain acclaimed and even ardently have confidence on that miraculous and even medicinal potential in gemstones. Depending on medieval past, that Silk emperor, Nechepsus was wearing an[[słowo zabronione]://www.abcgembeads.com/Mosaic-Turquoise_114.html]turquoise beads[/url] important dragon-green jasper with the region of his particular digestive system organs to help you strenthen and even motivate that options belonging to the organs. With the start in West clinical procedure, clinical doctors adored jasper simply because successful government bodies in metabolic steps relating to the ab additionally, the digestive system[[słowo zabronione]://www.abcgembeads.com/Resin-Flower_214.html]coral Flower beads[/url] organs. Nearly as veges, minerals, and even vitamins and minerals can be proven to develop health and wellness, so might be gemstones that happens to be moreover minerals. With the older time gemstones offered a[[słowo zabronione]://www.abcgembeads.com/Jewelry-Packaging_276.html]Jewelry Packaging[/url]
great deal on the relief our body, on the surface and even inside. Gemstones was claimed in the protection in health and wellness so to overcome problems. On the surface, gemstones was utilized on distinct areas of the body and distressed simply because drops.
Dodaj komentarz oraz podaj sumę cyfr
Nick:



smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
3 + 3:
Wył±cz U¶mieszki w komentarzach

Sponsor serwisu



Przyjaciele serwisu



Włocławski Portal Internetowy

WOPR Włocławek

pol49er.com

RSX Team

Płocki OZŻ

Włocławski OZŻ

Dobrzyński Klub Żeglarski

Fotograf W.Balczewski

Szkółka Żegl. L.Teligi Płock

Polskie Towarzystwo Regatowe Klasy Micro

Stowarzyszenie Zwiazek Klasy Omega

WTK Anwil

Teksty  polskich piosenek  + midi

Sztorm Barlinek

Łódzki Klub Regtowy

Brzytwa

Cierszewo

Strona wuja

Mapa Polski

humor

Prognoza pogody

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jeste¶ jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wy¶lemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Prawo komentarza newsa powinni mieć:

wszyscy odwiedzający stronę

tylko zalogowani użytkownicy

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.



copyright www.zagle.net.pl 2003-2009
e-mail: redakcja@zagle.net.pl
PHP Fusion BlueStone