The Tall Ships’ Races 2007 - galeria już na stronie
Triumfatorem regat The Tall Ships’ Races 2007 - zresztą podobnie jak przed rokiem - okazał się norweski żaglowiec „Christian Radich”. Jednostka ma 73 metry długości, 10 szerokości i prawie pięć zanurzenia. Na trzech masztach rozpina 26 żagli. Ich łączna powierzchnia to 1234 m2. Armatorem żaglowca jest szkoła morska w Oslo, a koszty jego utrzymania ponosi fundacja „Towarzystwo Przyjaciół Christiana Radicha”. Stała załoga liczy 15 osób, dla praktykantów przewidziano 88 miejsc. Nasze regaty wygrali pod dowództwem kapitana Clasa Jagduma.

Najważniejszą nagrodę regat The Tall Ships’ Races – Friendship- otrzymała załoga brytyjskiego żaglowca Lord Nelson. To nagroda jest najcenniejsza, bo przyznawana przez kapitanów i załogi wszystkich jednostek biorących udział w regatach. Nagroda za stworzoną atmosferę, zaangażowanie, przyjacielską postawę – Friendship. Lord Nelson - to jeden z dwóch żaglowców na świecie przystosowany do pływania z osobami niepełnosprawnymi, w tym na wózkach inwalidzkich. Jednostka ma 51 metry długości. Zabiera na pokład 52 osoby. Na swoich masztach rozpina 850 metrów kwadratowych żagli. Bark został zbudowany w 1986 roku.

Oprócz nagród za miejsca zajęte w drugim etapie regat The Tall Ships’ Races wręczono następujące nagrody specjalne:

Pierwszy żaglowiec na linii mety:
* Hansa (Hiszpania). Czas: 1 dzień, 21 godzin, 59 minut, 13 sekund

Najlepszy w klasyfikacji ogólnej w drugim etapie:
* Christian Radich (Norwegia). Czas: 1 dzień, 11 godzin, 18 minut, 38 sekund.

Za najlepszy czas w dwóch etapach regat The Tall Ships’ Races 2007:
* llingworth Trophy (klasa D) - „Rona II” (Wielka Brytania)
* Angela Cup (klasa C) - „Dar Natury” (Polska)
* Florence Cup (klasa B) - „Helena” (Finlandia)
* Class A Race Series Trophy (klasa A) - „Christian Radich” (Norwegia)

Za najwyższy poziom kunsztu żeglarskiego:
* Crowther Memorial Shield - „Anita” (Niemcy): przepłynęła całe regaty bez użycia silnika

Za kunszt żeglarstwa adekwatny do założeń szkoleniowych STI:
* The Honourable Company of Master Mariners Trophy - Shtandart (Rosja)

Za najniższą średnią wieku załogi:
* Helmut Bastion Bell - „Magnolia” (Polska) - średnia wieku 19,1225 lat

Nagroda dla kucharza najdłużej przebywającego na morzu:
* Cook Longest At Sea - Milla Arrika, Finlandia („Zuverischt”, Niemcy)

Dla najlepszych oficerów radiowych drugiego etapu regat:
* Sail Training International Communications Prize for Race Two - “Lord Nelson” (Wielka Brytania)

Przyznawane przez miasto, port i prowincję Antwerpia za największy wkład w organizację etapu towarzyskiego Kotka-Sztokholm:
* Antwerp Sponsors’ Trophy - Sail Training Association of Finland

Dla kadeta za największe indywidualne osiągnięcia i wysiłek włożony w regaty:
* Torbay Cup - Anastasia Zolotareva, “Shtandart” (Rosja) - przepłynęła cały rejs ze złamanym kciukiem

Nagrody miasta Szczecina za największy wysiłek włożony we wzięcie udziału w The Tall Ships’ Races 2007 i największy dystans pokonany w drodze do Szczecina:
* „Cuauhtemoc” (Meksyk) i „Tunis Samudera” (Malezja)

O organizacji mówi Christer Samuelsson, dyrektor The Tall Ships’ Races na Bałtyku z ramienia Sail Training International

Starałem się dotąd nie ujawniać swojej opinii na temat organizacji regat w Szczecinie, choć wiele osób mnie o to pytało. Dziś nadszedł odpowiedni moment i mogę powiedzieć, że był to ogromny sukces. Fantastyczny port, wspaniałe miasto i perfekcyjna organizacja. Od oficerów łącznikowych, przez wszystkie inne zaangażowane osoby, w każdym najdrobniejszym szczególe wszystko działało bez zarzutu. Kapitanowie, z którymi rozmawiałem w czasie trwania imprezy byli co do jednego zachwyceni. Tak pozytywnych opinii nie słyszałem jeszcze w żadnym porcie. Powtórzę jeszcze raz, to wielki sukces Szczecina, wielki sukces żaglowców, ich załóg oraz STI. Nic dodać, nic ująć. Dziękuję wam w imieniu całej floty, własnym i naszej organizacji. Z pewnością wrócimy tu jeśli tylko Szczecin nas zaprosi. Załogi pokochały Szczecin i trudno byłoby teraz przeciwstawić się ich żądaniom, żeby znów się u was pojawić. Niestety, najbliższy możliwy termin to rok 2013. Najbliższe regaty będą się dobywały na Atlantyku i Morzu Północnym, na Bałtyku będziemy tylko z mniejszymi regatami w Gdyni w 2009 roku. W tym też roku Szczecin musi zacząć starania o organizację kolejnych regat. Jestem pewien, że mu się uda. Do zobaczenia!

Źródło Biuro Prasowe TTSR.
Więcej na stronie www.szczecin2007.pl
Dodał: MT, dnia 06.08.2007, 08:20 komentarze [13]


[skomentuj] [wróć do newsów]

Bardzo ładne zdjęcia, szkoda że nie mogłem jechać do Szczecina.
Piotr 06.08.2007, 23:35


Umieście zdjęcia w większej rozdzielczości.
Ania 07.08.2007, 00:40


Taka impreza a w telewizji tylko małe migawki k...a za co płacimy abonament.
Robi 07.08.2007, 09:43


Będzie relacja w poniedziałek lub wtorek za dwa tygodnie w TV Polonia w cyklu Wiatr i woda
Ania 07.08.2007, 15:10


bo w telewizji ważniejsza jest DODA a nie wiatr i woda...oni tylko udaja że znają się na żeglarstwie,...ci wszyscy aktorzy.pokazują się,jacy to oni wspaniali.a telewizja kłamie jak zawsze,aby gawiedż otumanić.a my,żeglarze jak te dzieci macochy,a buuu
pozdrawiam
zyzio 09.08.2007, 23:10


90Th0p http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Barnypok 28.12.2016, 21:29


28.12.2016, 21:29


khqXIF http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Barnypok 08.01.2017, 09:35


08.01.2017, 09:35


jxfjBJ http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
JimmiXzS 09.01.2017, 01:15


09.01.2017, 01:15


GbsB0z http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
JimmiNu 11.09.2017, 18:48


11.09.2017, 18:48